Recensie van American royals - Katharine McGee | turnthepages.nl

American royals is mijn nieuwe guilty pleasure

Serie American royals #1
Vertaler Lia Belt
Uitgeverij Uitgeverij De Fontein
Verschijningsdatum Oktober 2020

Als ik ergens van hou dan is het wel verhalen over royals. Flink veel drama, koninklijke verplichtingen, klasseverschil, een ingewikkelde romance. En American Royals bevat al die elementen. Ik heb zó genoten van dit verhaal. Bedankt uitgeverij de Fontein voor het toesturen van een exemplaar!

American Royals: The Crown meets Gossip Girl in dit sprankelende en meeslepende verhaal van bestsellerauteur Katharine McGee. Voor jongeren vanaf 14 jaar én volwassen lezers die smullen van een kijkje achter de schermen bij de koninklijke familie.

Welkom bij het Amerikaanse koningshuis, waar intriges en verboden liefde de kroon dreigen te ondermijnen:

KROONPRINSES Beatrice: weet dat alles moet wijken voor de kroon. Nu ze op zoek moet naar een huwelijkskandidaat, slaat de twijfel toe.

EERSTE RESERVE prinses Samantha: houdt wel van een feestje.

INTRIGANT Daphne: doet alles om prins Jefferson terug te winnen.

BURGERMEISJE Nina: steelt ongewild de show als ze voor de prins valt.

Wint liefde het van plicht en traditie?
American Royals is het eerste deel van een tweeluik.

Eerder las ik de 'duizend hoog'–trilogie en een aantal elementen kwamen overeen met American Royals. Zo hebben beide boeken meerdere perspectieven en een stom/gemeen personage. Toch was het boek heel anders en daar was ik blij om. Ik heb een hekel aan 'sjabloon boeken' (Plot hetzelfde maar andere mensen en/of locatie. Je weet al precies hoe dingen in elkaar zitten)

Katharine McGee heeft een vlotte schrijfstijl. Maar doordat het verhaal vanuit vier perspectieven wordt verteld las het niet altijd even snel. Soms liep het verhaal door, maar zag je het door de ogen van een ander. En soms was het ook een andere verhaallijn die nog niet gekruist was met de rest. En dat was een beetje irritant. Ik wilde weten hoe het verder ging maar moest een aantal hoofdstukken wachten. Ik had dat geduld er wel voor over, maar ik weet dat het voor sommige lezers een afknapper is. Vandaar dat ik het noem.

Het boek wordt dus vanuit vier perspectieven verteld. En mijn favoriete personage was Samantha. Haar gevoelens waren het meest complex en ze maakt het meeste groei door. Ze wordt volwassener en minder egoïstisch. Heerlijk!

Mijn favoriete koppel daarentegen was Beatrice en Connor, #Beanor. Ik ship ze zooo erg. Hun romance is zo dramatisch en elektrisch. Een vriendschap die uitgroeit naar een onmogelijke liefde. Hij is zo lief voor haar. Echt, ik smolt. Ik gun hun alle geluk en hopelijk krijgen ze dat ook! Het boek eindigde in een cliffhanger dus ik heb geen idee. Hopelijk wordt deel 2 ook snel vertaald en uitgegeven!

En net als in de 'duizend hoog'–trilogie zat er een personage in het verhaal waar ik een hekel aan had. Ik vind Daphne zo stom en gemeen. Oké, ze heeft het thuis niet gemakkelijk. Maar ik had totaal geen zin in haar hoofdstukken. Ik werd er pissig van. Dat betekent dus dat het personage levensecht is geschreven want ik kreeg er een hoop emoties van. Maar aaaarghhh, ik was gefrustreerd. Hoe ze met anderen omgaat is niet oké! Ben benieuwd hoe haar personage zich ontwikkelt in deel 2.

De romance tussen Nina en Jeff (tweelingbroer van Samantha) was ook leuk. Maar meh. Niet zo heerlijk en elektrisch als #Beanor. Het was minder vurig en vooral erg lief. Maar wie weet hoe zij zich zullen ontpoppen..

Zoals je merkt is het verhaal erg dramatisch. En ik vond het heeerlijk. Echt een guilty pleasure boek. Ik zat helemaal in het verhaal en leefde zó met de personages mee!  De onderlinge relaties verschuiven en dat gebeurt met de nodige opschudding. Ik ben vooral erg benieuwd naar Jeff's kijk op de dingen. Hij is een hoofdpersonage in het verhaal maar had geen eigen hoofdstukken. En dat vond ik zooo jammer. Ik was erg benieuwd wat er in hem omging! Hopelijk krijgt hij een grotere rol in boek 2 en zullen we dingen vanuit zijn perspectief lezen!

Als je van royals, campus en drama houdt is dit hét boek voor jou. De romance tussen Beatrice en Connor zal je hartje sneller doen kloppen en de verschuivende relaties houden het spannend en interessant. Door vier wisselende perspectieven gaat het verhaal soms wat minder snel als ik had gehoopt maar ik heb desondanks genoten. Ik kijk enormm uit naar het vervolg. Na die cliffhanger op het eind moet ik al helemáál weten hoe het afloopt!