Uitgelichte berichten

Salto - Arndís Thórarinsdóttir

Een schadelijk verhaal dat de beginselen van ABA therapie tentoonstelt en niet ontmoedigt. Bomvol validisme, sommige dingen worden later tegengesproken, maar op de meeste dingen komt het hoofdpersonage of de auteur nooit terug. Het klinkt in de flaptekst alsof Álfur voor zijn broertje op zal komen en laat zien dat het niet erg is om autisme te hebben, maar dit gebeurde helaas nooit.

Lees meer »

Toverslag - Elle McNicoll

Echt een ontzettend goed verhaal. De dyspraxie representatie voelde heel natuurlijk. Het was een onderdeel van wie Ramya was, want hoe kan het dat niet zijn? Maar ze was een compleet personage. Goed ontwikkeld. De verhaallijn was spannend en de Schijn vond ik heerlijk creatief. Ik hou van de boodschap van dit verhaal en ben heel benieuwd naar het vervolg! Klein minpunt waren de twee vertaalfouten. Maar ik hoop dat deze in de herdruk worden aangepast.

Lees meer »

Jij en ik - Chloe Liese

Jij en ik is een prachtig verhaal. Willa en Ryder vormen een van mijn favoriete koppels. Ik hou zo ontzettend veel van die twee. Maar ik moest vanbinnen wel een beetje huilen van de vele (validistische) vertaalfouten. Ik miste op zo veel plekken nuance. Regelmatig dingen die misgingen die makkelijk op internet te vinden zijn… Onnodige fouten dus. Gelukkig zijn deze aangepast in het e-book!

Lees meer »

Disability representatie per categorie

Over mij